Výmena a vrátenie
Reklamačný poriadok
1 . Formulár na vrátenie / výmenu tovaru: kliknite na tento odkaz pre stiahnutie formuláru
2 . Vyplnení formulár prosíme vložiť do balíku ktorý posielate.
Tovar je možné vrátiť/vymeniť do 14-tich pracovných dni (od prevzatia zásielky) bez udania dôvodu. Tovar muší byt vrátený kompletný a nepoškodený, inak vrátenie/výmena nebude schválená. Tovar vrátený dodávateľovi na dobierku nebude prijatý.
Všeobecné ustanovenia
Uplatnenie a postup vybavenia reklamácie sa riadi predpismi uvedenými v Občianskom zákonníku č.40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov, v zákone č.455/1991 Zb. o živnostnenskom podnikaní v znení neskorších predpisov a podľa zákona č.102/2014 Zb. o ochrane spotrebiteľa.
Vzťahuje sa na tovar, ktorého reklamácia bola uplatnená v záručnej dobe.
K zakúpenému tovaru predávajúci je povinný dať spotrebiteľovi doklad o kúpe výrobku s obchodným menom, identifikačným číslom a sídlom firmy. Ďalej dátumom predaja, názvom a množstvom výrobku, cenou jedného výrobku a celkovou cenou, ktorú spotrebitel zaplatí.
Záručné podmienky
Záruka sa poskytuje na 24 mesiacov a začína plynúť od prevzatia výrobku kupujúcim.
Záruka sa nevzťahuje na chybu, kvôli ktorej bola dojednaná nižšia cena – zľava.
Chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba reklamovať do 6 mesiacov od zistenia, najneskôr do skončenia záručnej doby. Po skončení záručnej doby právo na reklamáciu zaniká.
Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady predanej veci.
Práva kupujúceho závisia od druhu a povahy vady veci.
Pri odstraniteľnej vade má spotrebiteľ právo aby bola bezplatne včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia rozhoduje predávajúci a je povinný bez zbytočného odkladu vadu odstrániť.
Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť chybný výrobok za bezchybný.
Pri neodstraniteľnej vade, ktorá bráni k riadnemu využívaniu výrobku má spotrebiteľ právo na výmenu výrobku alebo vrátenie kúpnej ceny.
V prípade výmeny výrobku spotrebiteľ dostane úplne nový výrobok.
Ostatné ustanovenia
Náklady na dopravu reklamovaného výrobku predávajúcemu hradí kupujúci.
Nárok na uplatnenie reklamácie zaniká v nasledujúcich prípadoch:
- poškodením tovaru pri preprave. Takéto škody treba riešiť s prepravcom pri preberaní tovaru,
- mechanickým poškodením a neopatrnou manipuláciou,
- škody zapríčinené živelnou pohromou,
Na vybavenie reklamácie je stanovená lehota 30 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodol inak.
Predajca vedie o reklamáciách priebežnú evidenciu, ktorá musí obsahovať dátum vybavenia reklamácie.
Postup reklamačného konania
- prevzatie reklamovaného tovaru predajcom
- predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitejších prípadoch do piatich pracovných dní. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
- vypísanie reklamačného lístka s popisom chyby + priloženie faktúry
- tovar, ktorý reklamuje spolu s reklamačným lístkom pošle na posúdenie výrobcovi
- opraviteľnú chybu výrobca odstráni a výrobok pošle spotrebiteľovi, pri neopraviteľnej chybe výrobku pošle výrobca spotrebiteľovi nový tovar, resp. vráti kúpnu cenu výrobku.
Alternatívne riešenie sporov
Akékoľvek svoje práva a nároky si môžete voči nám uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov no-line /RSO/. Rovnako aj naše nároky voči Vám môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Sťažnosť môžeate podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line /RSO/ na stránke:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
Využitie alternatívneho riešenia sporu on-line šetrí peniaze a čas, keďže Vaša sťažnosť bude vybavená do 90 dní a bez ďaľších finančných výdavkov.
V prípade akýchkoľvek problémov nás kontaktujte na info@tegatextil.sk